შეადარეთ პოლიტიკური პროგრამები თემატურად
სამართლიანობისთვის

საჭიროა განხორციელდეს როგორც გრძელვადიანი, ისე მოკლევადიანი რეფორმები სასამართლოს მოკლევადიანი რეფორმა:

 

  • საკონსტიტუციო ცვლილების განხორციელება;
  • რეფორმის განხორციელებამდე უნდა შეჩერდეს დარჩენილ ვაკანსიებზე მოსამართლეების შერჩევა, როგორც იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს, ისე პარლამენტის მიერ;
  • პარლამენტმა ხელახლა უნდა ჩამოაყალიბოს იუსტიციის უმაღლესი საბჭო, რათა საბჭო გათავისუფლდეს კლანური მმართველობისგან;
  • საკონსტიტუციო ცვლილებებით უნდა გადავადდეს მოსამართლეთა უვადოდ დანიშვნა და ყველა მოსამართლის გამწესება მოხდეს ვადით (მაგ 10 წელი).

 

სასამართლო რეფორმის გრძელვადიანი გეგმა:

 

  • სასამართლო ხელისუფლების რეალური ცვლილებისთვის აუცილებელია ახალი მოსამართლეების მომზადება და გამწესება გამოსაცდელი სამწლიანი ვადით (კონსტიტუციის გარდამავალი დებულებებით 2024 წლამდე);
  • იუსტიციის უმაღლესი სკოლის რეფორმა (ე.წ. ბორდოს მოდელი), რათა გაიზარდოს სწავლების ხარისხი და საგამოცდო სისტემა;
  • იუსტიციის უმაღლესი სკოლა უნდა იყოს დამოუკიდებელი იუსტიციის საბჭოსგან;
  • საჭიროა სასამართლოს დაემატოს მინიმუმ 100 ახალი მოსამართლე;
  • გასატარებელია ცვლილებები ორგანულ კანონში, რათა დარეგულირდეს იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს ფორმირებისა და გადაწყვეტილების მიღების წესი;
  • იუსტიციის უმაღლეს საბჭოს არ უნდა ჰქონდეს უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა სიის ერთპიროვნულად დაკომპლექტების შესაძლებლობა. ამ მიმართულებით გასათვალისწინებელია ეუთო/ოდირის რეკომენდაციები;
  • აუცილებელია მოსამართლეთა დისციპლინური პასუხისმგებლობის მექანიზმის იუსტიციის საბჭოსგან დისტანცირება, მეტი დამოუკიდებლობა და გარე კონტროლი. არამოსამართლე წევრების როლის გაზრდა.

 

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეების არჩევის წესი:

 

  • უნდა შეიცვალოს უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეთა არჩევის წესი;
  • უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის კანდიდატი არ შეიძლება იყოს პირი, რომელიც იყო იმ საქმის განმხილველი მოსამართლე, რომელშიც ადამიანის უფლებათა ევროპულმა სასამართლომ დაადგინა ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის დარღვევა;
  • გადაწყვეტილება პარლამენტისთვის მოსამართლეობის კანდიდატის წარდგენის შესახებ მიიღება იმ შემთხვევაში, თუ მას მხარს დაუჭერს იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს მოსამართლე წევრთა არანაკლებ ორი მესამედი და არამოსამართლე წევრთა არანაკლებ ორი მესამედი;
  • მნიშვნელოვანია პარლამენტის მიერ კანდიდატთა განხილვის დროს საჯაროობისა და მაღალი ჩართულობის უზრუნველყოფა.

პარტიის პოზიცია